Posłuchaj tego podcastu na Spreakerze

>> Pobierz w formacie mp3 <<

W tym odcinku opowiadam o tym, jak absurdalnie my jako ludzie się zachowujemy i co zrobić, żeby szukać rozwiązań tam, gdzie jest największa szansa na ich znalezienie.

Zapraszam,
Marcin

 

Wolisz czytać niż słuchać? Oto transkrypcja tego odcinka dla Ciebie:

Absurd ciągle jest obecny w naszym życiu. Patrząc z perspektywy czasu na wiele naszych zachowań, wydają się nam one bezsensowne. Jak to zmienić? Gdzie szukać rozwiązań i jak rozpoznać najlepsze ścieżki do rozwiązania problemów?

Wydaje się to oczywiste, że diamentów powinno się szukać w kopalni diamentów. Otóż ludzie mają tendencje do jeżdżenia dłuższą drogą i przez to chcemy znaleźć rozwiązanie tam, gdzie szansa na to jest bliska zeru.

Dotyczy to wielu aspektów życia. Przykładem są pieniądze. Gdzie one się znajdują? Ja mam takie powiedzenie, że są one w kieszeniach innych ludzi. Jeśli zrobimy coś dla nich, damy im jakąś wartość, to oni w zamian otworzą przed nami swój portfel. Na tym polega biznes. Nawet jeśli zrobimy coś bardzo dużego dla osoby, która nie będzie mieć z czego zapłacić, my też nie otrzymamy rekompensaty finansowej za naszą pracę. I tu pojawia się pierwsza wskazówka – działaj wśród ludzi, którzy mają wolne środki.

Jeśli Twoja firma wyznacza grupę docelową, która nie należy do zamożnych, to nigdy nie odniesiesz sukcesu. Nawet jeśli zainteresujesz ich swoją ofertą, oni i tak tego nie kupią, bo po prostu nie mają na to pieniędzy.

Podam Ci teraz przykład – brałem udział w projekcie, który nosił tytuł „jak wychodzić z długów”. Problem jest jednak w tym, że nasz target z założenia nie ma już pieniędzy, bo musi spłacać kredyty, czy inne zobowiązania. Rozwiązaliśmy te sytuacje w sposób długofalowy – dawaliśmy nasze narzędzie jako bonus i budowanie trwałej relacji. Sama sprzedaż jednak nie miała sensu.

Kiedy chcesz zdobyć nowych klientów, musisz iść tam, gdzie oni są. Jeśli Twoją grupą docelową są osoby chodzące na siłownię, tam skumuluj swoje działania reklamowe i wizerunkowe. W innym przypadku stracisz cenny czas, pieniądze, a efektów nie będzie. Nie możemy trafiać do wszystkich grup, bo nie mamy takich zasobów finansowych. Jest to też nieopłacalne, bo duża część budżetu reklamowego idzie do osób niezainteresowanych naszym produktem czy usługą. Strategia i optymalne zaplanowanie działań marketingowych są kluczem do sukcesu.

Tak samo jest z pomysłem na biznes. W teorii może się wydawać, że jest on całkiem dobry i racjonalny, ale w praktyce okazuje się, iż nie rozwiązuje problemów klientów, nie jest im niezbędny do życia.

Ja pomagam frankowiczom odzyskiwać pieniądze i jest to nisza, w którą właśnie udało mi się trafić. To jest duży, ogólnopolski problem, duże pieniądze, ale trzeba działać szybko. Wiele spraw może się przedawnić, dlatego nie może być momentu zawahania.

I moja ostatnia obserwacja. Otóż zdarza się, że szukamy kandydatów na męża czy żonę w owianych najgorszą sławą klubach w mieście. Jak sami się domyślacie, to chyba nie jest dobre miejsce do takich wyborów. Potem wychodzisz z takiego miejsca i uważasz, że kobiety szukają tylko facetów z pieniędzmi, chcą się zabawić i w głowie im tylko alkohol oraz imprezy. Weź jednak pod uwagę to, że jeśli idziesz do takiego miejsca, to nie możesz spodziewać się czegoś odwrotnego. Lubisz teatr? Tam rozejrzyj się za życiową partnerką. Lubisz sport? Poznaj kogoś podczas biegania, czy w trakcie treningów.

Jeśli zbyt mocno się od siebie różnimy, będzie to relacja na krótką metę, a nie na całe życie.
Dlaczego dzieje się tak, iż szukamy diamentów na pustyni? Bo nie zastanawiamy się nad naszą drogą i nie przewidujemy. Zgodnie z książką „7 nawyków skutecznego działania”, zastanów się, co chcesz osiągnąć i jaki masz cel, co znajduje się na końcu Twojej ścieżki. Zaplanuj swój pierwszy krok, bo spontaniczność i podejście pt. „jakoś to będzie” nic dobrego Ci nie przyniesie.